Yeni Nesil
Ecotorq
GEN2 Motor
Verimlilik, dayanıklılık ve güçlü performans genimizde var!
12,7 litre motor hacmine sahip Ecotorq GEN2 motoru hem güç hem de verimlilik açısından daha yüksek performans sunuyor. F-LINE ve F-MAX modelleriyle uyumlu şekilde geliştirilen yeni nesil Ecotorq GEN2 motor ile tanışın bitmeyen yakıta alışın!
GÜÇ: Ecotorq GEN2 Motor12.7 L hacme sahip Ecotorq GEN2 Motor F-MAX ve 6x4 çekici serisinde 510 PS; yol, inşaat ve 4x2 çekicilerde ise 450 PS güç sunar.
GÜÇ: Ecotorq GEN2 Motor
HVO (Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ) yakıt tipine uyumlu Ecotorq GEN2 motoru;Hem güç hem de verimlilik açısından daha yüksek performans sunarak, daha ekonomik ve çevre dostu bir sürüş deneyimi sağlar. HVO, yenilenebilir ham maddelerden üretildiği ve geleneksel dizele kıyasla daha düşük karbon emisyonuna sahip olduğu için fosil yakıtlara sürdürülebilir bir alternatif olarak kabul edilmektedir. CO2 emisyonunun yüksek oranda azaltılmasını imkan sağlamaktadır..
HVO (Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ) yakıt tipine uyumlu Ecotorq GEN2 motoru;
Ecotorq GEN2 Motora Sahip AraçlarÇekici Serisi; 1845T, 3551T, F-MAX, F-MAX L,
F-MAX Midilli

Yol Serisi; 1845, 3245S, 3245S ADR, 3545, 2645T

İnşaat Serisi; 3545D, 3545M, 4145XD, 4145M, 4145D, 4445XD
Ecotorq GEN2 Motora Sahip Araçlar
Yeni Aerodinamik TasarımEcotorq GEN2 motora sahip F-MAX yeni teknolojik özellikleri ve optimize edilmiş aerodinamik tasarımıyla yakıt tasarrufu sağlıyor.
Yeni Aerodinamik Tasarım
Aktif IzgaraF-MAX’deki aktif ızgara aerodinamik verimliliği maksimize etmek ve yakıt tasarrufunu artırıyor. Elektronik aktüatör ile çalışan bu sistem, ızgaradan motor bölmesine hava girişini kontrol ederek, aracın yakıt tüketimini optimize eder. Spesifik Yakıt Tüketimi (SFC) avantajı sunan aktif ızgara, tamamen kapalı sistemlere kıyasla yakıt tasarrufu sağlarken CO₂ emisyonlarını da azaltır. Motorun soğutma ihtiyacına bağlı olarak farklı kanat açılarıyla çalışan sistem, optimum performans ve verimlilik sunarak hem sürdürülebilirliği destekler hem de işletme maliyetlerini düşürmeye yardımcı olur.
Ayna Kamera SistemiHer türlü hava koşulunda sürüş güvenliğini artırmak ve daha geniş bir görüş açısı sunmak için geliştirilmiştir. Güneş yansımasını engelleyen yapısı sayesinde gündüzleri daha net bir görüntü sağlarken, karanlık ortamlarda maksimum güvenlik sağlar. 15 inç yolcu monitöründe BLIS bildirimleri ile kör nokta uyarı sistemi sürücüye ekstra destek sunar. Araç park halindeyken, Gözcü Modu yakıt hırsızlığına ve sürücü/römork güvenliğine karşı ek koruma sağlar. Monitörlerde dinamik yardım çizgileri ile manevra kabiliyeti artırılırken, manuel ve otomatik kamera ısıtma sistemleri sayesinde, ortam sıcaklığına bağlı olarak optimum görüş koşulları sağlanır. Ford Trucks Ayna Kamera Sistemi, her zaman daha güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sunar.
prev
1/2
prev
Ecotorq GEN2 Motoru ile Öne Çıkan Araç Özellikleri
SeriŞanzımanF-MAX EU6 serisi, Ecotorq GEN2 motorla motor hızının daha fazla düşürülmesini sağlamak için doğrudan tahrikli (DD) şanzıman yerine seri (Overdrive) (OD) şanzımana sahip olacak. Sürücüye yakıt ekonomisi avantajı sağlamak için DD yerine OD şanzıman seçilmiştir.DD ve OD şanzıman arasındaki fark dişli oranıdır: DD AMT (17,03 - 1,00) OD AMT (14,107 - 0,823) (OD’de 15. vites 1:1 oranına sahiptir).Seri şanzıman ile düşük motor devri bölgelerinde motor daha yüksek viteslerde kalır. Vites küçültme çizgisini azaltarak sürücülerin mevcut vites değiştirme stratejisine kıyasla daha yüksek viteslerde kalmasını sağlar.
OtoplanlamaOtopanlama Ayna Kamera Sistemi, römorklu manevralarda kör nokta alanlarını azaltarak sürüş güvenliğini artırır. Araç bir döner kavşağa girerken (ileri ve geri modda) sürüş sırasında, mafsallı bir aracın römorkunun (örneğin römorklu bir kamyonun) takip edilmesini kolaylaştırır. Ayrıca, belirli koşullarda (durağan ya da çok düşük hızda) aracın çevresinin görünürlüğünü artırarak sürücüye daha fazla kontrol sağlar.
HavalıÖn SüspansiyonHavalı ön süspansiyon, mekanik süspansiyonda yaprak yay yerine kullanılan havalı yaylar sayesinde kamyonun süspansiyonunu sağlar. Sürüş konforu ve gelişmiş araç dinamikleriyle müşteri deneyimini iyileştirir. Havalı ön süspansiyon, mekanik süspansiyon sistemine kıyasla kamyonda yaklaşık 30 kg ağırlık kazancı sağlar. Gösterge paneli üzerinden kontrol ile ile sürücünün kamyona giriş ve çıkışı çok daha kolay hale gelecektir. Gösterge paneli veya uzaktan kumanda yardımıyla ön aks yüksekliği sürücü tarafından manuel olarak kontrol edilebilir. Ön aks yüksekliği, belirli teslimat noktalarında operasyon kolaylığı sağlamak için sistem hafızasına iki seviyede kaydedilebilir. Ön aks yükleri, ön havalı süspansiyon sistemi ile ölçülebilir (tahminleme).
SüzülmeModuAracın, verimli motor çalışma bölgesini kullanarak ayarlanan seyir hızının biraz üzerinde hızlanmasını ve daha sonra önceden belirlenen bir aralıkta hedef hızın altında seyretmesini sağlayan fonksiyondur. Bu döngü, ufuktaki yol koşulları uygun olduğu sürece tekrarlanır. Harita Destekli Hız Kontrol Sistemi (PCC) aracın önündeki yol profiline göre çalışır. Süzülme özelliği de buna uygundur; ancak farklı olarak düz ve virajsız yol profilinde çalışacak bir fonksiyondur. Hız sabitleyici ayar hızına pozitif bir denge vererek aracı hızlandırır ve ardından negatif dengeye doğru yavaşlamasına izin verir. Seviye 1 seçilirse tekrar +-3 ile devam edecektir. Harita Destekli Hız Kontrol Sistemi (PCC) fonksiyonu altında çalışmaktadır, yani PCC zorunludur. e-Horizon’dan elde edilen yol profili önceden belirlenmiş bir eğim aralığında ve dönüş yarıçapından büyük olduğunda devreye girer.
1/3
prev
next
prev
1/4
prev